svar/ frågor från frågestunden

Anna Samsson 
Här kommer lite frågor ;

1. Varför håller du på med trav? Vem är din favorit häst, varför?

svar: jag tycker att trav är kul och jag har en farfar som har endel travhästar så det har fått mig att gilla det. min favorit häst? jag ahr ingen alla e bäst

2. Har du tänkt ta storhäst licens?

SVAR: jaa det ska jag nog göra om något hår kan jag ju säga

3. Vem har betytt mest för dig innom travskolan? Och varför han han/hon gjort de?

SVAR: alla på travskolan bytyder lika mycket  kan inte säga någon speciel

4. Vilka hästar ska du tävla med i vår?

SVAR:jaa du det vet jag inte tror inte jag har någon speciel.

5. Kommer du fortsätta gå kurser på travskolan? Eller är det bara tävling som gäller nu?

SVAR: jag kommer att gå tävlings gruppen på solvalla så det blir tävling för mig med kan ju inte bara lämna travskolan

  Lina
har du ridit på ridskola? isåfall vart?
   
  SVAR: nej det har jag bara travskola på solvalla    
  Melvin 
Kul initsiativ! till frågorna..

1: Vad heter han som rider på hästen?

SVAR:rider på hästen heter jockey eller ryttare den som kör häst som inom trav heter kusk

2: Är det olika namn på den som rider beroende på kön? (som en hund har en matte o en husse)

SVAR:nej det är det inte

3: Om det är olika, varför?
_______________

4 är det samma namn på personen som rider bara för nöjets skull, och på en som tävlar?
SVAR:fattar inte frågan :P

5: Varför skenar hästar?

SVAR: dom blir rädda? eller för du är så ful ?

6: Ligger hästar, eller står dom och sover?

SVAR: det beror på men oftast står dom upp dom kan ligga ner om dom är flera i ett sälskap och någon av dom står upp och då kan hästen lägga sig ner om den känner sig trygg

7 Är det sant att hästar inte bör ligga på mage för att dom skadar sej då?

SVAR:tror knappt dom kan ligga på mage // Felicia

8 hur mkt vatten dricker en häst per klunk?

SVAR: det vet jag inte men vad kan det vara en gisning kanske 2-3 dl

9: alla känner till ryktet om att hundar och katter inte kommer överens. har hästen en svuren ärkefiende på samma sätt?

SVAR: nej inte vad jag har hört

10: om en häst vill byta namn, måste man registrera det namnbytet eller är det bara att byta?

SVAR:om det är en tävlingshäst så måste man registrera att man ändrar namn annars kan du ju själv ändra namnet och börja kalla den något men ska du tävla så står det andra som den är registrerad att heta

11: hur visar en häst uppskattning?

SVAR: den gnäggar eller blir lite stutsig eller mer framot och vill hjälpa till :P (DEn sparkar Melvin i huvudet.)

12: finns det människor som på riktigt kan ha diskutioner med hästar? (som i "mannen som talade med hästar)

Svar: jaa det finns det jag har varit med om det en kille på globen som gjorde det han fick hästar och göra som han ville genom att bara prata :P

13: hur mycket väger en hona i snitt, och hur mycket väger en hane?

Svar: dom väger ungefär lika mycket 500-700kg

14: hur ofta har hästar sex?

SVAR:lite mer än dig

15: om en häst och en ko hamnade i fight, vem skulle vara troligaste vinnaren?

SVAR:tror att dom hadde gått ihop och hoppat på dig

16: kan man dopa hästar?

SVAR: jaa det kan du

17: hur mycket tid bör man spendera med sin häst för att den ska vara klad hest? (glad häst)

SVAR: jaa du bör ju vara med din häst varje dag för att mata den och så men sen behöver du kanske inte motionera den varje dag kanske låta den ha 1-3 vilodagar

18: hur högt kan en häst hoppa, egentligen?

SVAR: egentligen? ja du dom kan nog hoppa 2m

19: kan man "kampa" en häst, så det blir som en ilsken hund, fast en häst?

SVAR: det kan man nog om man orkar få dom att lyssna så bra

20: ångrar du att du har frågestund, just nu?

SVAR: nej men jag ska får dig dödförklarad för du ställer så dumma frågor

Hoppas på svar :) / Melvin






ALLAS FRÅGOR KOMMER INTE MED PGA ATT DET INTE HANDLADE OM ÄMNET SÅ TYVÄR
   
       
       
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback